[RB:Blog_And_Post_Title]

سایت فروش فایل,همکاری در فروش فایل سل فایلز

فروش فایل , افزایش فروش فایل,بازاریابی,سل فایل,سل نیوفایل,سل فایلز

آینده به کسی تعلق دارد که می داند چگونه منتظر نشیند.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

تحقیق در مورد عوامل موثر بر افت تحصیلی


 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:30

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
پیشینه تحقیق
گزاره های تحقیق
هدف
سؤالات
فرضیه ها
فصل دوم: روش تحقیق
توص ...

توضیحات کامل تحقیق عوامل موثر بر افت تحصیلی:

فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:30

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه 
پیشینه تحقیق
گزاره های تحقیق
هدف
سؤالات 
فرضیه ها
فصل دوم: روش تحقیق
توصیف مفهومی متغیرها
تعریف عملیاتی متغیرها
روش تحقیق
فصل سوم: متن تحقیق
مبانی نظری
تئوری های یادگیری
یافته ها و اطلاعات
تجزیه و تحلیل یافته
ارائه مدل نظری
فصل چهارم:
نتیجه گیری و ارائه راه حل ها
منابع و موأخذ تحقیق و پیوستها

 

مقدمه:
افت تحصیلی امروزه یکی از نگرانی های خانواده ها و دست اندر کاران تعلیم و تربیت است مساله موفقیت یا شکست تحصیلی مسابقه طولانی و نامشخص دارد. اما به طور رسمی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم و همگام با تحولات صنعتی و نیاز به نیروهای تربیت شده و متخصص افکار دولتمردان و دست اندر کاران آموزش و پرورش به مسأله پیشرفت و شکست تحصیلی معطوف شده است(بیابانگرد ، اسماعیل، 1378. ؟ از برگ 1993) به گزارش نهاد نظارتی ، افت تحصیلی به عنوان بزرگترین معضل نظام آموزشی کشور موجب هدر رفتن حدود 12000 میلیارد ریال بودجه سالانه کشور می شود در این گزارش آمده است که افت تحصیلی در پایه های مختلف از مشکلات نظام آموزشی کشور است که در دراز مدت موجب پایین آمدن سطح علمی دانش آموزان و بازماندن آنان از تحصیلات عالیه و نیز کاهش سطح بندی علمی کشور می شود 0شیعه نیور 1386) افت تحصیلی علاوه بر زیانهای اقتصادی و خسارتهای اجتماعی دانش آموزان را نیز به مشکلات روحی و روانی مبتلا می کند لذا لازم است پژوهشگران به بررسی علل و عوامل موجود افت تحصیلی بپردازند تا شاید راهکاری برای جلوگیری و کاهش آن بیابند.
در این اثر که به عنوان تکلیف در کلاس ضمن خدمت روش تحقیق (تهیه شده است طی چهار فصل به ترتیب ذیل تهیه شده است:
1-    فصل اول حاوی پیشینه تحقیق و اهداف سؤالات و فرضیات 
2-    فصل دوم حاوی متغیرها و توصیف آن و روش تحقیق
3-    فصل سوم حاوی متن اصلی تحقیق مشتمل بر مبانی نظری (تئوری یادگیری) یافته ها و اطلاعات اسنادی – تجزیه و تحلیل یافته و ارائه مدل نظری 
فصل چهارم: نتیجه گیری و ارائه راه حل
تهیه کنندگان این اثر بر آن بوده اند که به این سؤال پاسخ دهند که «عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان پایه اول متوسط در ناحیه آموزش و پرورش  ناحیه 5 مشهد در سال تحصیلی 86 – 85 چیست؟»
پیشینه تحقیق:
پیشرفت تحصیلی به عنوان یک معضل نظام آموزشی موضوعی است که بسیاری از متخصصان علوم تربیتی و علوم اجتماعی به آن علاقمندند. از این میان برونیگ و کلاور به بررسی اثر رفتار معلمان بر افت تحصیلی پرداخته اند و واژه معلم کار آمد را استناد کرده اند که بر اساس نظر آنها معلم کارآمد قادرند قدرت نظر دانش آموزان را افزایش دهند و رشد او را تسهیل کنند (فهیم بخشی 13869
روشناین و فرست (Furst , Roshnine)  در تحقیقات خود نشان داده اند که رفتار کلای معلم با یادگیری رابطه مستقیم دان (فهیم بخشی 1386) عده از جامعه شناسان به بررسی تاثیر نابرابری اقتصادی بر تعلیم و تربیت پرداخته اند و تأثیر مثبت نابرابری اقتصادی بر تعلیم و تربیت به طور آشکار مشخص شده است (با توجه به امارهای به دست آمده دربارة تاثیر وضع اقتصادی بر تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه در بلژیک مشاهده می شود که 24 درصد از مردودیها متعلق به خانواده های مرفه ، 28 درصد متعلق به خانواده های متوسط و 47 درصد متعلق به خانواده های فقیر بوده اند همچنین مطالعات انجام شده بر روی 100 نفر دانش آموز در فرانسه نشان می دهد که وضع اقتصادی و اجتماعی خانواده ها به طور قطع در میزان هوش و نتیجه پیشرفت و شکست تحصیلی آنان موثر است مثلاً فرزندان دهقانان نسبت به فرزندان سایر مشاغل موفقیت کمتری دارند (حسن طلائی – 1372) 
انجمن اطفال ، انجمن پزشکی ایالات متحده (AMA) در سال 1999 و 2000 تاثیر تماشای تلویزیون بر مغز اطفال را بررسی کرده و تاثیراتی چون ؟ رفتار تهاجمی ، (اضافه وزن (چاقی) و ضعف تحصیلی اشاره داشته است. این مطالعات نشان داده است که با توجه به توانایی شکل پذیری مغز تجارب محیطی می تواند از طریق ایجاد یک مسیر ویژه رشد ذهنی و هیجانی مغز را تحت تاثیر قرار دهند و سبب کاهش مهارت خواندن و مهارت حل مسئله می شود (سعید ملایری – 1386)
بیان این نمونه ها برای توجه دادن محققان به اهمیت عوامل مختلف بر نظام آموزشی و افت تحصیلی کافی به نظر می رسد. در عین حال تبین علل افت تحصیلی در ایران دشوار است چون از پشتوانه نظری لازم برخوردار نیست.
بنابر این روش شناسای این عوامل مبتنی بر نظریه هایی است که رد خارج کشور شکل گرفته است.

ادامه مطلب

کلمات کلیدی

تحقیق در مورد عوامل موثر بر افت تحصیلی

تحقیق عوامل موثر بر افت تحصیلی

عوامل موثر بر افت تحصیلی

دیدگاه شما از مطلب بالا چیست؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
1